Geometrija bicikla sadrži i neke važne podatke, a što oni zapravo znače za jednog biciklistu? Svakako jedan od najvažnijih aspekata bicikla je njegova geometrija koja utječe na karakteristike upravljivosti i vožnje te definira teren po kojem će se određeni bicikl najbolje ponašati.
Ovdje smo naveli i objasnili one najvažnije.
Duljina cijevi sjedala (seat tube length)
Udaljenost od središta osovine pogona do vrha cijevi sjedala

Efektivna duljina gornje cijevi (effective top tube length)
Horizontalna linija koja povezuje središte cijevi vilice sa središtem cijevi sjedala
Visina bicikla (Stack Height)
Vertikalna udaljenost od bb-a do gornje točke cijevi vilice
Doseg (reach)
Horizontalna udaljenost od središta bb-a do gornje točke cijevi vilice.
Duljina donje cijevi (downtube length)
Udaljenost od središta bb-a do središta donjeg dijela cijevi vilice
Prednji centar (Front-Center)
Horizontalna udaljenost od bb-a do središta osovine prednjeg kotača
Stražnji centar ili duljina stražnje vilice (Rear - Center)
Horizontalna udaljenost od središta bb-a do središta stražnje osovine ili još Chainstay length
Osovinski razmak (Wheelbase)
Horizontalna udaljenost između prednje i stražnje osovine kotača
Visina bb-a ili osovine pogona
Vertikalana udaljenost od podloge do središta osovine pogona
Kut vilice
Kut koji zatvara linija koja prolazi središtem cijevi vilice sa horizontalnom linijom na podlozi
Kut cijevi sjedala (Actual seat angle)

Efektivni kut sjedala (Effective seat angle)
Linija koja povezuje bb i srednji gornji dio sjedala u poziciji dok vozač sjedi na biciklu odnosno pri opterećenju Ovaj kut definira ponašanje bicikla prilikom pedaliranja. Ovaj kut daje točan položaj vozača na biciklu te položaj kukova u odnosu na pedale. Pomicanjem sjedala naprijed i nazad se može utjecati na ovaj kut do tri stupnja. Ovaj kut se odnosi na bicikle koji imaju obje suspenzije.Visina upravljača
Vertikala udaljenost najniže postavljenog upravljača u odnosu na podlogu
Duljina lule upravljača (Stem Lenght)

Pomak vilice (Fork Offset)

Trag prednjeg kotača (Mechanical Trail)
Udaljenost između kontaktne točke s podlogom u odnosu na liniju koja prolazi središtem cijevi vilice.
Ovaj podatak utječe na vozne karakteristike bicikla i ponajviše upravljanje biciklom. Zbog ove vrijednosti i karakteristike geometrije prednji kotač nakon okretanja upravljača ima tendenciju vratiti upravljač u prvobitni položaj odnosno u centar. Što je ova vrijednost veća to je veća sila koja će vraćati upravljač u centar, ali iz tog razloga ćete morati više sile upotrijebiti da bi okrenuli upravljač u stranu. Stabilniji i teži upravljač ide uz veću vrijednost traga prednjeg kotača. Tendencija da ova vrijednost bude veća je kako bi se izbjeglo da dobije negativan predznak prilikom komprimiranja suspenzije na stazi. Negativna vrijednost traga doprinosi osjetljivoj upravljivosti i nestabilnosti bicikla.
To je otprilike skup vrijednosti koje treba proučiti kod kupnje bicikla, ali bicikl pored toga treba svakako i probati :).