Hidraulične kočnice se sastoje od ručica kočnica koje na sebi na većini modela imaju spremnih za ulje koje dolazi u nekoliko varijanti. Ovaj puta se bavimo inspekcijom istih, tako da ulje nećemo spominjati iako na većini tih spremnika piše koje se ulje koristi. Ako je sistem ispravan i nepropustan te ne pušta ulje na brtvama što se vidi, vrlo vjerojatno će sve raditi kao i prvog dana pa je potrebno samo zamijeniti ulje jednom godišnje, nekad i rjeđe, ovisno koliko se vozite.
Iz spremnika za ulje koji se nalazi na ručici kočnice, crijevom ulje ide do kočionih čeljusti gdje zatvara disk pločice kada potisnete ručicu kočnice. Čeljust diska je sklop koji ima dva ili četiri klipa, ovisno o modelu, koji stvaraju potisak disk pločica na disk i na taj način pojednostavljeno rečeno radi kočioni sistem. Kad otpustite ručicu kočnice, klipovi se povuku i disk pločice se otpuste.
Kako se troše disk pločice, tako se povećava hod koji je potreban da prijeđe ručica kočnice da jednakom silom potisne disk pločice na rotor. Cijeli ovaj sklop je osjetljiv i potrebno ga je kontrolirati.